Снісаренко Оксана Миколаївна
Посада- музичний керівник
Педагогічний стаж роботи - 21 рік
Кваліфікаційна категорія - "Спеціаліст"
Музика , як і інші види мистецтва , є специфічною формою художнього відображення дійсності. Глибоко і різноманітне впливаючи на почуття , волю людей , музика здатна благотворно позначатися на їх громадської діяльності , впливати на формування особистості . Ефект виховної ролі музики , а також спрямованість і характер її соціального впливу представляються найважливішими критеріями, що визначають суспільну значимість музики , її місце в системі духовно -культурних цінностей .
Сьогодні , коли світ музики представлений надзвичайно широким спектром різних стилів і напрямків , особливо актуальною стає проблема виховання у слухача доброго смаку , здатного відрізняти високохудожні зразки музичного мистецтва від низькосортних . Тому дуже важливо сформувати у юного покоління високі духовні потреби і різнобічні художні здібності . Для цього необхідно в повсякденній практиці музичного навчання і виховання дітей використовувати високохудожні зразки музики різних культур і , звичайно , музику свого народу. Музиці відводиться особлива роль у вихованні дитини. З цим мистецтвом людина стикається від народження , а цілеспрямоване музичне виховання він отримує в дитячому садку , а в подальшому і в школі . Музичне виховання є одним із засобів формування особистості дитини. У музичному вихованні сприйняття музики дітьми є провідним видом діяльності. І виконавство та творчість дітей базується на яскравих музичних враженнях . Відомості про музику так само даються в опорі на її « живе» звучання. Розвинуте сприйняття збагачує всі музичні здібності дітей , всі види музичної діяльності сприяють розвитку здібностей дитини.
Дошкільний вік - період , коли закладається початкові здібності , що обумовлюють можливість залучення дитини до різних видів діяльності . Що стосується музичного розвитку , то завдання педагога виявити та розвинути музичні здібності дитини , ознайомити дитину з музикою з раннього дитинства.
Зміст музичного виховання дошкільника є прилучення його до різних видів музичної діяльності , формування уваги і інтересу до музики. У цей період формується , насамперед , сприйняття музики. Воно займає провідне місце в музичному вихованні дітей в цілому.
Дитина , наслідуючи дорослого , підспівує окремі звуки , кінці фраз , а потім і нескладні пісеньки і підспівки , пізніше починається становлення власне співочої діяльності . І тут завдання педагога - прагнути розвинути у дітей співоче звучання , збільшити доступний для цього віку обсяг вокально - хорових навичок. Дітей можна підводити до того , щоб вони передавали у співі своє ставлення до виконуваного твору . Наприклад , деякі пісні треба співати бадьоро і весело , а інші - ніжно і лагідно .
Щоб запам'ятати що-небудь , недостатньо пасивного слухання , потрібен активний аналіз музики. Наочні посібники на музичних заняттях дошкільнят необхідні не тільки для більш повного розкриття музичного образу , але і для підтримки уваги . Без наочних посібників діти дуже швидко починають відволікатися .
У розвитку всіх видів музичної діяльності дітей дошкільників , особливо істотно формування музично - сенсорних здібностей . Основу цього формування становить вслухання дитиною , розрізнення і відтворення їм чотирьох властивостей музичного звуку (висоти , тривалості , тембру і сили).
Розуміючи проблему розвитку музичного сприйняття в такому широкому плані , протягом усього заняття спонукаю дітей прислухатися до звучної музики. Тільки тоді , коли музика на занятті перестане бути звуковим фоном , коли постійно мінливий характер , настрій , виражені в ній , діти будуть відчувати і усвідомлювати , виражати в своїй виконавській і творчої діяльності , набуті навички та вміння підуть на користь музичному розвитку . Це сприятиме головній задачі музичного виховання - розвитку емоційної чуйності , прищеплювання інтересу і любові до музики.