24 березня Всесвітній день боротьби з туберкульозом. Напередодні медична сестра М.М.Капанюк підготувала презентацію на тему "Туберкульоз і діти" з метою ознайомлення здобувачів освіти з шляхами передачі, симптомами протікання туберкульозу та заходами профілактики.
Огляд дітей в період росту інфекційних захворювань. Огляд зіва та шкіри.
Медична сестра проводить антропометричні вимірювання здобувачів освіти дошкільних груп Верховинського НВК щоквартально.
Ароматерапія.
Як використовувати ефірні масла для малюків?
Ароматичні речовини, такі як ефірні масла – сильні антисептики, тому їх доречно використовувати. Можлива ароматерапія в дитячому садку? Як правильно використовувати ефірні масла для профілактики і боротьби з вірусами в дитячих навчальних закладах?
Як не крути, але саме в дитячих садках сьогодні найбільша захворюваність. Статистичні дані невтішні, і, починаючи з вересня, малята молодшого віку хворіють в «адаптаційний період», а старшого – під час зимових епідемій грипу, ГРВІ та інших подібних болячок. Повністю впоратися з навалою вірусів, звичайно ж, неможливо, але безпечні заходи профілактики, наприклад, з допомогою ефірних масел – цілком під силу здійснити! Щоб дітки менше хворіли, можна спробувати застосовувати ароматерапію.
При застосуванні ароматерапії необхідно знати:
Як здійснюється ароматерапія в дитячому садку?
Які ефірні масла можна використовувати під час ароматерапії в дитячому садку?
- Ефірне масло кипариса, сосни, ялиці, евкаліпту, кедра - під час грипу та епідемій ГРВІ. Вони надають антисептичну дію на дихальну, і стимулюючу – на імунну систему;
- Ефірне масло лаванди - під час денного сну в спальні. Його заспокійлива і антисептична дія допоможе укласти малюків спати і не переживати з приводу вірусів;
- Ефірна олія ялиці - якщо діти потерпають від нежитю;
- Ефірна олія евкаліпту і кедра - допомагає від кашлю;
- Ефірне масло неролі - стимулює вироблення активних речовин, що пригнічують віруси;
- Ефірне масло цитрусових - іозонізує повітря й очищають від шкідливих вірусів;
- Ефірне масло персика - . добре покапати носик.
Індивідуальна картка оздоровлення на 2017-2018 н.р.
Дитина: _____________________ учень ___________
№ п/п |
Назва процедур |
Кількість процедур та тривалість циклу |
Час в режимі дня |
1. |
Дихальна гімнастика (комплекс вправ №1)
|
Упродовж дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні протягом 10 хв. |
Щоденно |
2. |
Точковий масаж для зміцнення дихальної системи - перший комплекс вправ - вересень. жовтень, листопад; - другий комплекс вправ – грудень, січень, лютий; - третій комплекс вправ – березень, квітень, травень.
|
1 раз в день по 2-3 хв. |
щоденно
|
3. |
Фітотерапія - вживання фіточаїв |
Жовтень-березень Змінюючи курс 2-3 тижні
|
За 30 хв. до їди
|
4. |
Ароматерапія - зрошення класної кімнати евкаліптовою олією |
7 процедур на рік І курс (осінньо-зимовий період) |
перерва |
Індивідуальна картка оздоровлення на 2017-2018 н.р.
Дитина: _________________ група « ____________»
№ п/п |
Назва процедур |
Кількість процедур та тривалість циклу |
Час в режимі дня |
1. |
Загартовування дихання (комплекс ігрових вправ з носом)
|
Упродовж дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні протягом 2-3 хв. |
Щоденно |
2. |
Ігровий масаж для зміцнення дихальної системи - Масаж рук; - Масаж вух;
|
2-3 рази в день по 2-3 хв. |
щоденно
|
3. |
Фітотерапія – фітоцинди часнику та цибулі |
Жовтень-березень
|
щоденно
|
КОМПЛЕКСНИЙ ПЛАН
ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ,ЯКІ ЧАСТО ХВОРІЮТЬ
НА 2017 /2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З а х о д и |
термін |
відповідальні |
Забезпечення здорового способу життя |
||
Створення умов для оптимальної адаптації дітей у дошкільному закладі |
протягом року |
вихователь-методист, |
Чітке дотримання режиму дня |
протягом року |
вихователь-методист, |
Регулювання фізичних навантажень на дітей із урахуванням індивідуальних та вікових особливостей |
протягом року |
вихователь-методист, |
Забезпечення позитивного психологічного мікроклімату в групах |
протягом року |
практичний психолог, вихователі |
Дотримання температурного режиму |
протягом року |
вихователі, медична сестра |
Організація рухового режиму |
||
Ранкова гімнастика |
щоденно |
інструктор з фізкудльтури |
Заняття з фізкультури |
згідно з |
інструктор з фізкудльтури |
Фізкультура на свіжому повітрі |
щоденно |
інструктор з фізкудльтури вихователі |
Рухливі ігри гімнастика пробудження |
щоденно |
вихователі |
Фізкультурні хвилинки та фізкультурні паузи |
щоденно |
вихователі |
Пальчикова гімнастика |
щоденно |
вихователі |
Оздоровчі хвилинки |
щоденно |
вихователі |
Моніторинг фізичної підготовленості дітей |
щоденно |
Інструктор з фізкудльтури |
Профілактика захворюваності |
||
Курс
фітотерапії: |
4 – 5 разів |
медсестра,
вихователі, |
Вітамінотерапія 1. часнику та цибулі; 2. вживання салатів та овочевих страв |
протягом року |
медсестра,
кухарі, вихователі, |
Курс ароматерапії : 1. часникові кулони; 2. використання аромамасел чайного дерева, м'яти,евкаліпту, |
двічі на рік,
щоденно |
медсестра,вихователі |
Загартування з
урахуванням стану здоров я дітей: |
щоденно |
медсестра, вихователі, помічники вихователів |
Інші профілактичні заходи: - дихальна гімнастика; - самомасаж різних частин тіла без предметів і з використанням різноманітних засобів (щіточок, мочалок, каштанового намиста); - точковий масаж; - ходьба по "Доріжці здоров я" |
щоденно |
медсестра,
вихователі, |
Охорона психічного здоров я дітей |
||
Психогімнастика, сміхотерапія, хвилинки здоров’я. |
двічі на тиждень |
практичний |
Ігри – медитації |
протягом року |
практичний
психолог, |
Казкотерапія. |
протягом року |
практичний психолог, вихователі |
Кольоро -, музико-і звукотерапія |
протягом року |
практичний психолог, вихователі |
Пісочна терапія |
1 раз в місяць |
практичний психолог, вихователі |
Лікувально – оздоровча робота |
||
Огляд дітей
педіатром: |
Планово та за потреби |
медсестра, лікар-педіатр |
Огляд дітей лікарями – спеціалістами |
1 раз на рік |
медсестра, лікарі-спеціалісти |
Виявлення дітей з порушеннями. |
Вересень - |
медсестра |
Кварцування приміщень груп |
в період епідемії |
медсестра |