С Т А Т У Т
Верховинського
навчально-виховного комплексу
Верховинської районної ради
Івано-Франківської області
1.Загальні положення.
1.1 Верховинський навчально-виховний комплекс створено на підставі розпорядження Верховинської районної державної адміністрації № 179 від 25.08.1992 року , знаходиться в комунальній власності.
1.2 Юридична адреса навчально-виховного комплексу: 78700 Івано-Франківська область , Верховинський район , смт. Верховина, вул.. Грушевського 2, телефон. 2-52-32.
1.3 Засновником навчально-виховного комплексу є Верховинська районна рада.
1.4 Навчально-виховний комплекс в своїй діяльності керується Конституцією України , Законами України « Про освіту» , «Про загальну середню освіту» , положеннями та постановами Кабінету Міністрів України , всіма нормативно-правовими документами про освіту та власним статутом.
1.5 Навчально-виховний комплекс є юридичною особою , має печатку і штамп встановленого зразка , реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.
1.6 Головною метою навчально-виховного комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та початкової освіти , задоволення потреб громадян у нагляді , догляді та оздоровленні дітей , створення умов для їх фізичного , розумового і духовного розвитку , виховання в дітей поваги до Конституції України , державних символів України , прав і свобод громадянина , почуття власної гідності , відповідальності перед законом за свої дії , створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу , людину і суспільство.
1.7 Навчально-виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції передбаченої чинним законодавством , положеннями та даним Статутом.
1.8 Навчально-виховний комплекс несе відповідальність перед собою , суспільством і державою за:
- реалізацію головних завдань дошкільної та початкової освіти , визначених Законами України;
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої , виробничої , наукової діяльності;
- дотримання фінансової дисципліни.
2.Комплектування навчально-виховного комплексу
2.1 Навчально-виховний комплекс розрахований на 60 місць в дошкільних групах і 50 місць в початкових класах.
2.2 Дошкільні групи комплектуються за віковими ознаками.
2.3 У навчально-виховному комплексі функціонують групи загального розвитку.
2.4 В закладі дошкільні групи з денним перебуванням дітей.
2.5 Наповнюваність дошкільних груп становить до 20 дітей.
2.6 Для зарахування дитини в дошкільні групи необхідно представити медичну довідку про стан здоров’я , свідоцтво про народження дитини , заяву , документи для встановлення батьківської плати.
2.7 За дитиною зберігається місце у дошкільних групах у разі її хвороби , карантину , санаторному лікуванні , на час відпустки батьків або осіб , які їх заміняють , а також літній період (75 днів).
2.8 Відрахування дітей з дошкільних груп може здійснюватися за бажанням батьків або осіб . які їх заміняють, на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини , що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільних групах цього типу , у разі несплати без поважних причин батьками або особами які їх заміняють плати за харчування дитини протягом 2-х місяців.
3.Режим роботи закладу.
3.1 Навчально-виховний комплекс працює за п’ятиденним робочим тижнем.
3.2 Щоденний графік роботи навчально-виховного комплексу: початок роботи дошкільних груп о 9.30 годині ранку , початок занять в школі о 9 годині ранку , кінець робочого дня о 19.00 годині вечора.
4. Організація навчально-виховного процесу.
4.1 Навчальний рік у навчально-виховному комплексі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.
4.2 Навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану . який складається на навчальний рік та період оздоровлення.
4.3 План роботи схвалюється педагогічною радою закладу , затверджується директором і погоджується з районним відділом освіти.
4.4 Мовою навчання і виховання учнів і дошкільників є українська мова.
4.5 Навчально-виховний процес в закладі здійснюється за діючими Державними програмами навчання і виховання дітей дошкільного віку та учнів початкових класів.
4.6 Навчально-виховний комплекс організовує освітній процес за такими пріоритетними напрямками:
- художньо-естетичний
- фізкультурно-оздоровчий
- гуманітарний
4.7 Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків , свідоцтва про народження (копії) , медичної довідки встановленого зразка.
У разі потреби учень може перейти до іншого навчального закладу. Переведення здійснюється за наявності особової справи учня встановленого зразка Міністерством освіти і науки України.
4.8 Навчальний рік поділяється на два семестри , щорічно затверджується графік кані кулів. тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
4.9 Тривалість уроків становить у першому класі – 35 хвилин , у 2-4 класах – 40 хвилин.
4.10 Щоденна кількість і послідовність занять в 1-4 класах визначається розкладом уроків , що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог , погоджується і затверджується директором закладу.
4.11 Зміст . обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог , з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
4.12 Визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів.
У першому класі дається словесна оцінка досягнень учнів у навчанні.
4.13 У навчально-виховному комплексі працює група продовженого дня. Зарахування учнів до групи продовженого дня здійснюється за наказом директора на підставі заяв батьків.
4.14 Порядок переведення учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення і випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів і форм власності.
4.15 При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови , читання та математики.
4.16 Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів , які закінчили певний ступінь навчання , вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.
4.17 За успіхи у навчанні учнів нагороджують похвальним листом в кінці навчального року.
5.Учасники навчально-виховного процесу.
5.1 Учасниками навчально-виховного процесу є: діти дошкільного віку, учні 1-4 класів , директор , педагогічні працівники , інші працівники , батьки або особи які їх заміняють.
5.2 Права і обов’язки учнів і вихованців , педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
5.3 Права дитини у сфері дошкільної освіти :
- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання , розвитку , виховання і навчання;
- захист від будь-якої інформації , пропаганди та агітації , що завдає шкоди її здоров’ю , моральному та духовному розвитку;
- захист від будь-яких форм експлуатації та дій , які шкодять дитині а також фізичного та психічного насильства , приниження її гідності ;
- здоровий спосіб життя.
5.4 Учні мають право :
- на вибір гуртків та позакласних занять ;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань ;
- на захист від будь-яких форм експлуатації та дій , які шкодять дитині , а також фізичного та психічного насилля , що порушують права або принижують їх честь і гідність ;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання , виховання та праці.
5.5 Учні зобов’язані :
- дотримуватися вимог Статуту , правил внутрішнього розпорядку ;
- бережливо ставитись до державного майна , громадського і особистого майна ;
- дотримуватися законодавства , моральних , етичних норм ;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності , що не заборонені чинним законодавством;
- дотримуватись правил особистої гігієни.
5.6 Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями , які мають педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан , який дозволяє виконувати свої професійні обов’язки.
5.7 Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю , Законами України про освіту та іншими законодавчими актами.
5.8 Педагогічні працівники мають право на :
- захист професійної честі , гідності;
- самостійний вибір форм , методів , засобів навчальної роботи , не шкідливих для дітей;
- проведення в установленому порядку науково-дослідної , експериментальної , пошукової роботи;
- виявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії , педагогічного звання;
- участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу ;
- підвищення кваліфікації;
- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;
5.9 Педагогічні працівники зобов’язані :
- виконувати Статут , правила внутрішнього розпорядку , умови контракту чи трудового договору;
- дотримуватись педагогічної етики , норм загальнолюдської моралі , поважати гідність дітей та їх батьків;
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів , нахилів , здібностей , а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виховувати в дітей повагу до батьків , жінки , старших за віком , народних традицій та звичаїв , духовних та культурних надбань народу України;
- готувати вихованців до самостійного життя в дусі взаєморозуміння , миру , злагоди між усіма народами , етнічними , національними , релігійними групами;
- постійно підвищувати свій професійний рівень , педагогічну майстерність, загальну й політичну культуру;
- виконувати накази й розпорядження керівника навчального закладу , органів управління освітою;
- брати участь у роботі педагогічної ради та в усіх формах методичної роботи ;
- брати активну участь у роботі з покращення умов навчально-виховного процесу, озеленення території закладу ;
- проходити атестацію один раз на 5 років.
5.10 Батьки та особи які їх заміняють мають право:
- обирати та бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
- звертатись до органів управління освітою , керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання і виховання дітей ;
- брати участь у заходах спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчально-виховного комплексу;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних органах.
5.11 Батьки та особи , які їх заміняють , несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
- забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти;
- постійно дбати про фізичне здоров’я , психічний стан дітей , створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини , виховувати працелюбність , почуття доброти , милосердя , шанобливе ставлення до Вітчизни , сім’ї , державної мови , повагу до національної історії , культури , цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів , прав , основних свобод людини.
6.Управління навчально-виховним комплексом.
6.1 Управління закладом здійснюється його засновником
Верховинською районною радою.
6.2 Безпосередньо керівництво роботою навчально-виховного комплексу здійснює його директор , який призначається і звільняється з посади уповноваженим засновником органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства;
6.3 Керівник навчально-виховного комплексу:
- відповідає за організацію дошкільної та початкової освіти , визначених Законами України та забезпечення рівня дошкільної та початкової освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
- здійснює керівництво і контроль за діяльністю навчально-виховного комплексу;
- від імені закладу представляє його у всіх державних та інших органах, установах і організаціях , укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження , контролює їх виконання;
- відповідає за підбір працюючого педагогічного та обслуговуючого персоналу навчально-виховного комплексу, подає подання на звільнення та прийняття вчителів початкових класів, приймає на роботу та звільняє персонал садкових груп і обслуговуючий персонал навчально-виховного комплексу;
- затверджує штатний розклад за погодженням із засновником навчально-виховного комплексу;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
- затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку , посадові інструкції працівників , графіки роботи.
- забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
- контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку виховання і навчання дітей, їх віковим , психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
- підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи , заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
- організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх заміняють;
- щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу на загальних зборах.
6.4 Постійно діючим колегіальним органом навчально-виховного комплексу є педагогічна рада.
До складу педагогічної ради входять: керівник закладу, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити члени батьківського комітету. Запрошеними із правом дорадчого голосу можуть бути представники загальноосвітніх навчальних закладів, представники виконавчої влади, представники органів самоврядування, батьки або особи, які їх заміняють.
Головою педагогічної ради є директор навчально-виховного комплексу.
Педагогічна рада закладу:
- розглядає питання навчально-виховного процесу в закладі та приймає відповідні рішення;
- організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
- приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.
Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб закладу. Кількість засідань педагогічної ради проводиться не менше 4-х раз на рік.
6.5 Органом громадського самоврядування навчально-виховного комплексу є загальні збори, які скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори:
- приймають Статут, зміни та доповнення ;
- заслуховують звіти з питань статутної діяльності закладу, дають оцінку голосуванням;
- затверджують основні напрями вдосконалення роботи закладу;
- розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу
6.6 Загальними зборами навчально-виховного комплексу обирається
Піклувальна рада, яка працює на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова , який обирається на засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю.
Основними завданнями піклувальної ради є:
- співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей в закладі;
- сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази навчально-виховного комплексу;
- сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу;
- сприяння організації та прведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
- організація дозвілля та оздоровлення дітей і працівників навчально-виховного комплексу;
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
- всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та закладом.
7. Матеріально-технічна база.
7.1Матеріально-технічна база навчально-виховного комплексу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, службове житло та інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі навчального закладу.
7.2 Майно навчального закладу належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту навчального закладу та укладеним ним угод.
7.3 Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
7.4 Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
8. Фінансово-господарська діяльність навчально-виховного комплексу.
8.1 Джерелом фінансування навчально-виховного комплексу є кошти:
- засновника:
- відповідних бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
- батьків або осіб, які їх заміняють;
- добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб.
8.2 Навчально-виховний комплекс має право:
- придбати, орендувати необхідне йому майно та обладнання;
- отримувати допомогу від підприємців, установ, організацій або фізичних осіб;
- здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.
8.3 Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється через центральну бухгалтерію відділу освіти
9.Контроль за діяльністю навчально-виховного комплексу.
9.1 Основною формою контролю за діяльністю навчально-виховного комплексу є державна атестація, що проводиться один раз на десять років у порядку встановленому Міністерством освіти і науки України.
9.2 Контроль за дотриманням навчально-виховним комплексом державних вимог щодо змісту , рівня й обсягу дошкільної і початкової освіти здійснюється місцевими органами виконавчої влади.
9.3 Зміст , форми та періодичність контролю не пов’язаного з навчально-виховним процесом встановлюється засновником навчально-виховного комплексу.
10. Реорганізація або ліквідація навчально-виховного комплексу.
10.1 Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.
Реорганізація навчально-виховного комплексу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. У випадку ліквідації за рішенням господарського суду- ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
10.2 Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчально-виховного комплексу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
10.3 У випадку реорганізації права та зобов’язання навчально-виховного комплексу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.